Erasmus akreditācijas Jelgavas novada Izglītības pārvaldes konsorcijs

Nr. 2022-1-LV01-KA120-SCH-000106095 Projekts Nr.2024-1-LV01-KA121-SCH-000205354

2025.gada 9.-15.marts

Vai esi kādreiz domājis, kādu burvīgu pasauli rada izglītība, kad tā tiek pielāgota katra bērna individuālajām vajadzībām? Tieši tādu unikālu pieredzi sniedz Endo Maternelke Les Grands Bois pirmsskolas izglītības iestādē, kas atrodas Francijas Saint Herblain priekšpilsētā netālu no Nantes. Šī skola ir vērsta uz bērna agrīno attīstību, tā ne tikai sagatavo mazos skolēnus akadēmiskām zināšanām, bet arī veicina viņu kritisko domāšanu, radošumu un sadarbības prasmes.

Mūsu projekta mērķis bija ikdienas nodarbību vērošana, kurās mācību process bija daudz vairāk nekā matemātika, franču valoda vai dabaszinības. Mēs - skolotājas no dažādām Jelgavas novada izglītības iestādēm (Dace Igaune no Vircavas pamatskolas, Zaiga no PII ”Pūcīte”, Kristīne no PII ”Saulīte” un Ļubova no Zaļenieku KAV)- bijām liecinieces tam, ka Francijas izglītības sistēma veido vidi, kurā disciplīna, radošums un brīvība savstarpēji papildina cita citu. Skolotāji šeit ir ne tikai izglītības nodrošinātāji, šī profesija ir dzīvesveids, viņi ir sirds un dvēseles darbinieki, kas ar mīlestību un aizrautību palīdz bērniem attīstīties. Mācību laikā tiek izmantotas modernākās tehnoloģijas, interaktīvi uzdevumi un dažādas radošas metodes, lai katrs bērns saņemtu to, kas viņam nepieciešams. Strukturēta dienas programma, kas vienlaikus atstāj vietu brīvai izpausmei, ļauj bērnam augt harmoniskā un dinamiskā vidē. Un, protams, neaizmirstamā atmosfēra ārpus klases!

Brīvos brīžos mums bija iespēja izbaudīt pilsētas šarmu - zaļās zonas un gleznainos parkus ar plaukstošiem ziediem. Tas bija kā papildinājums piedzīvotajam izglītības iestādē, lai visas nedēļas laikā smeltos mieru un harmoniju.  Projekts mūs ne tikai izglītoja, bet arī saliedēja, veicinot pieredzes un ideju apmaiņu, iedvesmoja turpināt mācīties un pilnveidoties. Paldies visiem, kas bija daļa no šī projekta! Jūsu atbalsts padarīja šo pieredzi patiesi neaizmirstamu.

dace-1.jpeg

Erasmus akreditācijas Jelgavas novada Izglītības pārvaldes konsorcijs

Nr. 2022-1-LV01-KA120-SCH-000106095 Projekts Nr.2024-1-LV01-KA121-SCH-000205354

No 17.līdz  22. februārim Jelgavas novada trīs dabaszinību jomas skolotājas – Guna Vīksna, Ieva Šaliņa un Mairita Mašala -  devās uz Bratislavu Slovākijā, kur ERASMUS+ projekta ietvaros (projekts strukturēto kursu apmeklēšanai un pedagoģiskā darba ēnošanas aktivitātēm ārvalstīs 2024./2025.mācību gadā Eiropas Savienības ERASMUS + akreditācija skolu izglītības sektorā Nr. 2024-1-LV01-KA121-SCH-000205354) piedalījās strukturētajos kursos “Green skills at European level”.

Kursu apmeklēšanas mērķis bija paraugprakses pārnese āra vides izmantošanai izglītības procesā un zaļā dzīvesveida iekļaušanai skolas ikdienā.

Kursu laikā uzņemošās iestādes „The Bridge“ lektori dalījās zināšanās, kā veidot skolēniem atraktīvas āra nodarbības, kā sagatavoties šīm nodarbībām un nostiprināt iegūtās zināšanas, atgriežoties skolā. Nodarbību laikā pedagogi apguva arī dažādus MI rīkus, kas būtiski atvieglo nodarbību sagatavošanu, kā arī devās putnu vērošanā un nelielā Mazo Karpatu kalnu dabas objektu iepazīšanā. Pedagogi tika iepazīstināti ar uzņēmuma „Nartur- pack“ pieredzi bērnu izglītošanā par atkritumu šķirošanu un pārstrādi Slovākijā. Šī arī bija vērtīga pieredzes apmaiņa starp Latviju, Slovākiju un Horvātiju Ekoskolu programmas ieviešanā, kā arī angļu valodas uzlabošanā, īpaši vides izglītības jomā. Paldies par iespēju pilnveidoties!


#ErasmusPlus  #LīdzfinansēEiropasSavienība



Laikā no 2024.gada 13. līdz 20.oktobrim Vircavas pamatskolas direktore Eva Fišere kopā ar skolotājām no Elejas vidusskolas, Jelgavas novada Tālmācības vidusskolas un Kalnciema pagasta pamatskolas piedalījās Erasmus akreditācijas Jelgavas novada Izglītības pārvaldei Nr. 2022-1-LV01-KA120-SCH-000106095 projekta Nr. 2024-1 LV01-KA121-SCH-000205354 ietvaros strukturētajos kursos “Coaching and Mentoring to Support Teachers” (Koučings un mentorings skolotāju atbalstam) Nīderlandes galvaspilsētā Amsterdamā.

Kursu ietvaros bija iespēja iepazīties ar Nīderlandes izglītības sistēmu, komunicēt ar citiem kursu dalībniekiem, kā arī pilnveidot profesionālo kompetenci, apgūstot koučinga un mentoringa  pamatprincipus, dažādas aktīvās klausīšanās tehnikas un profesionālu diskusiju lomu spēles; praktizējot dažādus mentoringa, atgriezeniskā saites un pašvērtējuma scenārijus.

Paralēli mācībām bija iespēja iepazīt ievērojamākās Amsterdamas vietas un lieliskos muzejus- Nacionālo Jūras muzeju, Van Goga muzeju, Nīderlandes Valsts muzeju (Rijksmuseum), Zaanse Schans vējdzirnavas, kā arī izbraukt ar kuģīti pa izgaismotajiem pilsētas kanāliem, kas iekļauti UNESCO Pasaules mantojuma sarakstā, un apskatīt pilsētas panorāmu no torņa A’DAM Lookout šūpolēm 100m virs zemes.

Kursos gūtās zināšanas un pieredze tiks izmantota ikdienas darbā mācību procesa vērošanas un analīzes organizēšanā, pašvērtējuma un iestādes attīstības plānošanas procesā un atbalsta nodrošināšanā skolotājiem un darbiniekiem darba kvalitātes un labizjūtas uzlabošanas nolūkos.

Vircavas pamatskolas vizuālās mākslas skolotāja Agija Ivanova piedalījās Erasmus+ akreditācijas mobilitātē 2023./24.mācību gada 6.–12. augustā - Islandē, Reikjavīkā. Apguva paraugprakses pārneses procesu āra vides izmantošanai izglītības procesā. Erasmus akreditācijas Jelgavas novada Izglītības pārvaldes konsorcija Nr. 2022-1-LV01-KA120-SCH-000106095 Projekta Nr.2023-1-LV01-KA121-SCH-000129603 strukturētajos kursos “Learning Outside” (mācāmies āra vidē), īpaša uzmanība tika pievērsta kooperatīvām mācībām brīvā dabā. Pedagogiem, darbojoties grupās, notika pieredzes apmaiņa ar kolēģiem no Rumānijas, Vācijas, Grieķijas, Austrijas, Itālijas. Nodarbībās tika apgūts - kā klasē radīt labvēlīgu atmosfēru, lai strādātu grupās, pedagogi veica klasi saliedējošus uzdevumus. Pedagogi tika iepazīstināti ar Islandes izglītības sistēmu, kā iekļaujošu, multikulturālu izglītības sistēmu. Nodarbību ietvaros, grupās diskutēja kādas prasmes, īpašības nepieciešams attīstīt skolēnos, lai iekļautos mūsdienu darba tirgū. Veicot uzdevumus grupās, noskaidroja, cik izglītība ir iekļaujoša dalībnieku valstīs. Grupu darbā izmantojām – bingo, daimonds, in the spot lights, caroussel, leadders and snakes, odd me out un citas metodes. Visi grupu darbi noslēdzās ar radošām prezentācijām. Lai nostiprinātu zināšanas, tika demonstrēti video ieraksti no stundām Islandes skolās. Mazās un lielās grupās diskutēja, aktualizēja jautājumu, ko darīt situācijās, kad skolēni nevēlas strādāt grupās un āra vidē, grupu darbā pārrunāja iemeslus un risinājumus. Netika atstāts novārtā arī jautājums par skolas un vecāku iesaisti āra nodarbību organizēšanā – šķēršļi, risinājumi. Ekskursijas laikā ne tikai iepazinām Islandes kultūru, bet arī apguvām dažādas metodes mācībām ekskursiju ietvaros. Brīvajā laikā skolotāja Agija Ivanova apmeklēja Reikjavīkas mākslas muzejus, iedvesmojās no Islandes māksliniekiem vizuālās mākslas stundām.

Skolotāja Elizabete Erasmus+ projekta "G-STEAM: Green STEAM ecosystems" ietvarā 2023. gada 20. un 21. septembrī piedalījās konferencē Somijā, Turku pilsētā. Skolotāja dalījās ar pieredzi, kā šis projekts tiek īstenots mūsu skolā un prezentēja gatavo nodarbību par veselību veicinoša produkta - priežu čiekuru sīrupa ražošanu. Otrajā konferences dienā guva ieskatu somu izglītības sistēmā un apmeklēja Somijas izglītības iestādes.


Eiropas Savienības Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr.1 (KA1) skolu sektora

projekts Nr. 2020-1-LV01-KA101-077185 “Kvalitatīvas un pieejamas izglītības nodrošināšana Jelgavas novadā”

Aprīļa pēdējā nedēļā skolas direktore Eva Fišere kopā ar 8 kolēģiem – citiem izglītības jomas vadītājiem no Jelgavas novada, apmeklēja Eiropas Savienības Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr.1 (KA1) skolu sektora projekta Nr.2020-1-LV01-KA101-077185 “Kvalitatīvas un pieejamas izglītības nodrošināšana Jelgavas novadā” kursus Portugālē, ko organizēja Intercultural Association Mobility Friends, Barcelos, Portugal.

Nedēļas laikā kursu dalībnieki papildināja zināšanas skolvadības jautājumos – līderības pamatprincipi un modeļi, komunikācijas prasmes un konfliktu risināšanas process, darbs ar personālu, vadības komandas darba efektivitātes uzlabošana, kā arī iepazinās ar Portugāles izglītības sistēmu un apmeklēja 3 dažādas izglītības iestādes- Colégio D. Pedro V, Escola Secundária Rocha Peixoto un Escola Secundária Alcaídes de Faria.

    Izglītoti pedagogi mūsu nākotnei” un  “Kvalitatīvas un pieejamas izglītības nodrošināšana Jelgavas novadā

Uzsākot šo mācību gadu no 6.septembra līdz 12.septembrim Vircavas vidusskolas Lielvircavas un Platones filiāles metodiķe Evija Rubīna un Lielvircavas filiāles skolotāja Zane Rudzīte piedalījās Erasmus+ programmas 1.pamatdarbības skolas sektora mobilitātes projektā „Izglītoti pedagogi mūsu nākotnei”  (Nr.2019-1-LV01-KA101-060112)  01/08/2019 – 30/09/2021 un “Kvalitatīvas un pieejamas izglītības nodrošināšana Jelgavas novadā” (Nr. 2020-1-LV01-KA101-077185) 14/09/2020 – 13/12/2021.

Projekts notika Portugālē ar mērķi uzlabot izglītības saturu un vadības procesu. No Jelgavas novada pirmsskolas izglītības iestādēm un
pārvaldes projektā piedalījās astoņas personas.  Septiņas dienas dzīvojām Portugāles pilsētā Gamil – Barcelos, kas turpat blakus
okeānam. No 06.09.2021 - 10.09.2021 piedalījāmies kursos “Atbalstoša vide, ceļš uz panākumiem daudzveidīgā bērnībā”.
Papildus kursiem tika organizētas ekskursijas un varējām iepazīt vairākas Portugāles pilsētas ar to daudzveidīgo un krāsaino kultūru.


Erasmus+ “Izglītoti pedagogi mūsu nākotnei”