Piedalās: Vircavas pamatskolas Platones filiāles 1.kl.un 2.kl. skolēni Norises laiks: 30.05.2024.
Ekskursija "No semafora līdz dispečervadībai"
Ekskursijas laikā iepazīsieties ar stacijas dežuranta darbavietu, kas iekārtota kā tipiskā 20. gs. 60. gadu Baltijas dzelzceļa stacijā, kā arī uzzināsiet par dažādām ierīcēm, kas kalpojušas vilcienu kustībai no 19.gs vidus līdz pat mūsdienām.
Gida pavadībā, varēsiet atrast atbildes uz jautājumiem - kā vilcieni nokļūst no vienas stacijas uz otru, kāpēc tie nesaskrienas, kā tie zina pa kurām sliedēm jābrauc un kāpēc Jelgavā ir Prohorova iela.
Interaktīvā veidā apmeklētājiem būs iespēja pašiem izzināt ko nozīmē sarkanā, zaļā un mēness baltā krāsa luksoforos.
Ekspozīcijas košākais un ekspresīvākais elements ir mākslinieka Raita Junkera radītais sienas gleznojums, bet dinamiskākais akcents ir videostāsts par zižļu aparātu darbībā.
Karameļu darbnīcas apmeklējums.
Skolēni iepazina novada un pilsētas privātuzņēmējus. Redzēja, kur var pielietot skolā gūtās zināšanas tādos mācību priekšmetos kā matemātika, dizains un tehnoloģijas, ķīmija un dabaszinības.
Pasākums bija interesants, aizraujošs, to apliecināja skolēnu ieinteresētība un klausīšanās prasme,vēlēšanās uzdot jautājumus. Skolēniem tika dota iespēja pašiem darboties un gūt “saldus” rezultātus. Bija laiks arī izklaidei un atpūtai.
Piedalās: Vircavas pamatskolas Platones filiāles 6.kl.un 7.kl. skolēni Norises laiks: 24.05.2024.
Muzejpedagoģiskā nodarbība “Kas ir Kārlis Ulmanis?”
Nodarbība notiek K.Ulmaņa piemiņas muzeja "Pikšas"pamatekspozīcijas zālē, kurā skolēni izzina sabiedriskā darbinieka, piensaimniecības un lopkopības lektora un instruktora, agronoma, publicista, redaktora, pirmā Latvijas valsts Ministru prezidenta un Valsts prezidenta amata izpildītāja Kārļa Ulmaņa dzīves gājumu un karjeru.
Ar nodarbības dalībniekiem kopā tiek meklētas atbildes uz jautājumiem, kāpēc Kārli Ulmani var dēvēt par vienu no Latvijas vēstures ietekmīgākajām personībām, kāpēc atmodas laikā Kārli Ulmani cildināja, kāpēc mūsdienās Kārļa Ulmaņa politisko darbību vērtē izteikti kritiski? Tiks apskatīti ekspozīcijā esošie priekšmeti, kas atlasīti, veidojot stāstu par Kārli Ulmani un kopīgās diskusijās izvērtēts, kura situācija vai ekspozīcijas citāts visvairāk atklāj Kārļa Ulmaņa personību.
Nodarbības beigās skolēni dalīsies personīgā vērtējuma paušanas aktivitātēs, piedaloties situācijas simulācijas spēlē “Es palikšu savā vietā, jūs savējā”.
Piedalās: Vircavas pamatskolas Platones filiāles 1.kl.un 3.kl. skolēni Norises laiks: 04.04.2024.
Jelgavas Vecpilsētas mājas apskate un vēstures ekspozīcijas “Māja stāsta” iepazīšana.
Jelgavas Vecpilsētas mājas multimediālā ekspozīcija iekārtota ēkas vēsturiskajā dzīvoklī un ir ietverta trīs zelta lādēs. Apmeklētāji, atverot atvilktnes, var iepazīt daudzveidīgu informāciju par Jelgavas seno apbūvi, Jelgavas Vecpilsētas māju, tās vēsturi un atjaunošanu laikposmā no 18. līdz 21. gadsimtam.
Ekspozīcijā izmantoti inovatīvi un interaktīvi risinājumi – videomateriāli, skārienjūtīgie ekrāni, animētas fotogrāfijas u.c. Iepazīšanās ar “mājas stāstu” notiek ar audiogida starpniecību latviešu, angļu vai krievu valodā. Ar īpaši ekspozīcijai radītu skaņdarbu un sadzīves skaņu palīdzību skolēniem ir iespēja iejusties mājas seno laiku atmosfērā un kļūt par daļu no ekspozīcijas kņadas.
Pirms apskates skolēnus uzrunās Jelgavas Vecpilsētas mājas darbinieks,
kurš iepazīstinās ar kvartāla un ēkas vēsturi, izskaidros kā darboties ar ekspozīciju u.tml.
Piedalās: Vircavas pamatskolas Platones filiāles 2.kl. skolēni Norises laiks: 20.03.2024.
Ekskursija Rīgas Nacionālajā zooloģiskajā dārzā “Dzīvnieki Latvijas dabā un kultūrā” izveidota kultūrizglītības programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros. Ekskursijas maršruts un saruna vijas caur Latvijas pilsētu ģerboņos atveidoto dzīvnieku prizmu, iesaistot skolēnus pētnieciskās aktivitātēs un darbībās.
Ekskursijas laikā dalībnieki vēro dzīvniekus un izzina to dzīvesveidu savvaļā. Iepazītos dzīvnieka pielāgojumus salīdzina ar teikās un nostāstos aprakstīto uzvedību. Diskutē un rod argumentāciju par dzīvnieka izvēli Latvijas novadu pilsētu ģerboņos, atklāj likumsakarības kultūrainavas un dzīvnieku aizsardzības jomā.
Pēc Rīgas Nacionālā zooloģiskā dārza apmeklējuma 2.klase devās uz Apollo Skyparku stiprināt klases saliedētību.
Piedalās: Vircavas pamatskolas Platones filiāles 1.-9.kl. skolēni Norises laiks: 6.03.2024.
Pūšaminstrumentu iepazīšana instrumentālā izrādē “Pūt un palaid”
Koncertlekcijas atskaņojumā tiek izmantoti visdažādākie pūšaminstrumenti - trombons, vienīgais Latvijā esošais un gandrīz 4 metrus garais alpu rags, viena no 4 pasaulē uzbūvētajām Subkontrabastrompetēm, kuru izgudrojis Vairis Nartišs, blokflauta, kura tiek spēlēta ar degunu, pūšamais no burkāna, kurš tiek uzbūvēts skatītāju acu priekšā un citi mūzikas instrumenti. Performancēs tiek izmantota arī dārza šļūtene, urbis, lejkanna un citas muzicēšanai itkā nederīgas lietas. Tāpat viena no koncertlekcijas sadaļām ir muzikāls opuss “Rotaļlietu stāsts”, kurā tiek veidota ansambļa saspēle ar dažādām rotaļlietām.
Kopumā šāda vieglas, atraktīvas, jautras koncertlekcijas gaitā, skolēniem tiks parādīti dažādi metāla pūšaminstrumenti un demonstrēts to skanējums.
Pēc lekcijas Vairis Nartišs ir gatavs atbildēt uz jauniešu jautājumiem par pūšaminstrumentiem, par tehnikām, par iespējām mācīties un muzicēt.
Latvijas Nacionālā Mākslas muzeja meistarklase "Modernista pašportrets"
"Latvijas Skolas somas" ietvaros Vircavas pamatskolas izglītojamie 2024.gada 13. februārī apmeklēja Latvijas Nacionālo Mākslas muzeju un piedalījās meistarklasē "Modernista pašportrets."
Piedalās: Vircavas pamatskolas un Vircavas pamatskolas Platones filiāles 9.kl. skolēni Norises laiks: 18.01.2024.
18.janvārī 9.klases skolēni apmeklēs A.Pumpura muzeju, piedalīsies muzejpedagoģiskajā programmā „Andrejs Pumpurs un eposs „Lāčplēsis""
Kādam no Jums būs iespēja pārtapt par karavīru Andreju Pumpuru, cits no Jūsu kompānijas iejutīsies latviešu tautas varoņa Lāčplēša tēlā un pierādīs savu spēku cīņā ar Tumšo bruņinieku. Savukārt, daiļajam dzimumam būs iespēja parādīt savas viscēlākās jūtas un tikumus - līdzīgi kā to savulaik darījusi Laimdota. Rezultātā - zināšanas par eposu „Lāčplēsis", Andreju Pumpuru un arī gandarījums par azartiski pavadītu laiku.
Piedalās: Vircavas pamatskolas Platones filiāles 8.-9.kl. skolēni Norises laiks: 17.01.2024.
Izstāde “Satversme 100+” iepazīstina ar Latvijas konstitūcijas tapšanas vēsturi, vēsturiskajām izmaiņām, ko tā ieviesa, un aicina domāt, diskutēt un novērtēt pamatlikumā paustās idejas un vērtības arī mūsdienās.
Nodarbības laikā skolēni uzzina galvenos Satversmes pamatprincipus, salīdzinot Satversmes ietvertās normas un tiesības ar dažādu sabiedrības grupu iespējām pagātnē – Livonijas, Kurzemes–Zemgales hercogistes un Krievijas impērijas laikā. Izprotot Satversmes ieviestās pārmaiņas un vēsturisko nozīmi, ar scenogrāfiski izveidotas vides un multimediju palīdzību nodarbībā iepazīstina ar Satversmes autoriem un likuma tapšanu, kā arī Satversmes likteni vēstures griezumā: pēc 1934. gada 15. maija, Latvijas neatkarības zaudēšanas un neatkarības atjaunošanas.
Nodarbības laikā skolēni pēta dažādus vēstures avotus, ar uzdevumu palīdzību iejūtas dažādu laikmetu sabiedrībās. Nodarbības noslēgumā apgūst Satversmes piedāvātās un garantētās pilsoniskās līdzdalības iemaņas, pie interaktīva “balsošanas galda” piedaloties nobalsošanā par kādu svarīgu jautājumu un pamatojot savu izvēli.
Piedalās: Vircavas pamatskolas Platones filiāles 3.-4.kl. skolēni Norises laiks: 16.01.2024.
16.janvārī 3.-4.klases skolēni apmeklēs muzejpedagoģisko nodarbību CEĻOJUMS LAIKĀ KOPĀ AR ČIPU UN CAPU, Latvijas Nacionālajā vēstures muzejā.
Ceļojot laikā un izzinot Latvijas vēsturi, skolēni veic dažādus uzdevumus, ko ekspozīcijas zālēs paslēpuši Latvijas Nacionālā vēstures muzeja bērnu ceļveža galvenie varoņi Čips un Caps. Nodarbība ir balstīta uz muzeja izdevumu bērniem “Iepazīsties ar Latvijas Nacionālo vēstures muzeju! Ceļvedis Latvijas vēsturē no vissenākajiem laikiem līdz mūsdienām”, kas atraktīvā veidā ar mākslinieces Ditas Pences radītajām ilustrācijām un galvenajiem tēliem – suņiem Čipu un Capu – ved cauri muzeja pamatekspozīcijai, palīdzot skolēniem iepazīt vēsturi no pirmo cilvēku ienākšanas Latvijas teritorijā līdz valsts neatkarības atjaunošanai, aplūkojot muzejā eksponētās unikālās Latvijas vēstures liecības.
Skolēni risina uzdevumus un meklē atbildes uz jautājumiem par senvēsturi, viduslaikiem, jaunajiem laikiem un jaunākajiem laikiem, un visi kopā noskaidro dažādiem vēstures posmiem kopīgo un atšķirīgo, salīdzinot tos. Līdzdarbojoties skolēniem ir vieglāk izprast, kā vēstures periodi nomaina cits citu un kas tiem raksturīgs.
Piedalās: Vircavas pamatskolas Platones filiāles 5.-9.kl. skolēni Norises laiks: 18.12.2023.-22.12.2023.
Apraksts: Klātienes izrādei “KLUSĒTĀJI” ir radīta augstvērtīga alternatīva – inovatīvi interaktīva interneta izrāde “KLUSĒTĀJI – EKRĀNĀ”. Interneta izrāde saturiski ir identiska klātienes, taču ar plašākām iespējām skatītājam ietekmēt izrādes gaitu. Klātienes izrādes darbība norisinās trīs klases telpās, stāsta varoņiem mainoties vietām un ik pa laikam sastopoties. Interneta izrādē, izmantojot vietnes Youtube iespējas, pēc katras no stāsta daļām skatītājam jāizvēlas, kā turpināsies viņa izrāde. Sākumā skatītājs izvēlas, kura varoņa stāstu piedzīvot, pēc tam – sekot savam izvēlētājam varonim uz citu klasi vai turpināt izrādi ar citu varoni, paliekot klasē. Katrā no stāsta nogriežņiem skatītājām ļauts pašam būvēt savu stāstu par trīs varoņu piedzīvoto, kā arī galu galā noskatīties visus stāstus, ja ir vēlēšanās.
Izrādē “Klusētāji” ir par cilvēku vienaldzību un tās drūmajām sekām. Kāpēc bieži vien izvēlamies klusēt, kad patiesībā būtu vajadzējis iesaistīties un runāt? Vai tiešām runāšana vienmēr ir sudrabs un klusēšana – zelts?
Trīs jauni cilvēki – Santa, Krišjānis un Ikars – atcerēsies piedzīvoto un pastāstīs par kādu satraucošu notikumu, kas ar viņiem atgadījies laikā, kad viņi mācījās vienā klasē. Viss izvērstos citādi, ja viņi izšķirošā brīdī nebūtu izvēlējušies klusēt.
Skatītājiem būs iespēja uzzināt, kāds ir katra iesaistītā jaunieša skatupunkts uz notikušo – kas viņiem lika tā rīkoties, ko viņi gribētu mainīt un kā viņi šodien sadzīvo ar pagātnē pieņemtajiem lēmumiem.
Piedalās: Vircavas pamatskolas un Vircavas pamatskolas Platones filiāles 1.-7.kl. skolēni Norises laiks: 14.12.2023.
virtuozais somu izcelsmes latviešu mūziķis Marko Ojala, bet stāstu kopā savij režisors Juris Jonelis.
kā arī svētku korāļi un citas populāras Ziemassvētku melodijas.
Vircavas pamatskolas 7. klases skolēni apmeklēja Laikmetīgās mākslas centra Kim? Izstādi “Nēsājamā atmiņa un ķermeņa tehnikas”. Mediatoru tūres laikā skolēni darbojās grupās un iesaistījās aktivitātēs, attīstīja radošo un konceptuālo domāšanu. Izstādes ietvaros, tika mazinātas barjeras starp apmeklētājiem un laikmetīgās mākslas darbiem, attīstīta kritiskā domāšana, komunikācijas prasmes.
Piedalās: Vircavas pamatskolas 7.klases skolēni Norises laiks: 11 .12.2023.
"Pūt un palaid"
Pūšaminstrumentu iepazīšana instrumentālā izrādē “Pūt un palaid”
Piedalās: Vircavas pamatskolas 1.kl. - 9.kl. skolēni Norises laiks: 30.11.2023.
Piedalās: Vircavas pamatskolas Platones filiāles 1.kl. skolēni Norises laiks: 12.10.2023.
Nodarbības mērķis ir iepazīstināt skolēnus ar kultūrvēsturiskajām vērtībām: pils interjeru un 19. gadsimta mākslas darbiem, dažādiem vēsturiskiem un oriģināliem priekšmetiem un to izmantošanas iespējām salīdzinājumā ar mūsdienām.
Cilvēku veidotajā pils parka teritorijā apskatāmi 19. gadsimta ainavu elementi, mazās arhitektūras formas, koku un augu daudzveidība, pils pagalmā – muižas ēka klasicisma arhitektūra.
Skolēni pilī un parkā kopā ar muzeja darbiniekiem un patstāvīgi mācās saskatīt, iepazīt un salīdzināt lietas un to funkcijas, sabiedrības procesus, laikmetu iezīmes. Attīstot kritisko domāšanu, skolēniem veidojas labāka vēstures, kultūras un pasaules daudzveidības izpratne.
Piedalās: Vircavas pamatskolas Platones filiāles 6.- 7.kl. skolēni Norises laiks: 5.10.2023.
Muzejpedagoģiskā nodarbība Daugavas muzejā “Atklāj vēsturi Doles muižas parkā”.
Stāsts par Daugavas ielejas un Salaspils novada kultūras un dabas pamatvērtībām.
Nodarbības mērķis - sekmēt vienojošas vēstures izpratnes veidošanos par notikumiem Salaspils novadā un Daugavas krastos.
Muzejs, balstoties uz krājumu un tā izpētes rezultātiem, popularizē Salaspils novada un Daugavas ielejas kultūras mantojumu no aizvēstures līdz mūsdienām.
Pasākumā piedalījās 18 sestās un septītās klases skolēni, kuru vecums no 12-14 gadiem.
Piedalās: Vircavas pamatskolas Platones filiāles 2.- 3.kl. skolēni Norises laiks: 3.10.2023.
Muzejpedagoģiskā nodarbība “Iepazīsti Durbes pili un tās apkārtnes dabas bagātības”.
Orientēšanās spēle risinās Durbes pilī un parkā, kas atrodas Slocenes senkrastā.
Nodarbības mērķis ir iepazīstināt skolēnus ar kultūrvēsturiskajām vērtībām: pils interjeru un 19. gadsimta mākslas darbiem, dažādiem vēsturiskiem un oriģināliem priekšmetiem un to izmantošanas iespējām salīdzinājumā ar mūsdienām.
Mēŗķis - Attīstot kritisko domāšanu, skolēniem veidojas labāka vēstures, kultūras un pasaules daudzveidības izpratne.
Piedalās: Vircavas pamatskolas Platones filiāles 8.- 9.kl. skolēni Norises laiks: 29.09.2023.
Ekskursija Bauskas motormuzejā un tehniski radošā nodarbība "Vēja enerģija".
Nodarbības sākumā dalībniekiem tika izstāstīts, kas ir vējš un kā vēja enerģiju iespējams izmantot.
Dalībnieki uzzināja arī to, kā ar vēja palīdzību var ražot elektroenerģiju, kā ir attīstījušies vēja ģeneratori un cik daudz elektroenerģijas šādi tiek saražots Latvijā.
Nodarbības praktiskajā daļā dalībnieki, ņemot vērā iegūtās zināšanas par spārnu īpašībām un dažādajiem faktoriem, kas tos ietekmē, izgatavoja spārnus vēja ģeneratoram, ko komandu sacensībās izmēģināja pie mākslīgā vēja.
Piedalās: Vircavas pamatskolas 1.- 9.kl. skolēni Norises laiks: 12.09.2023. - 14.09.2023
Ar projekta "Skolas soma" atbalstu 12.09. 2023. Dzejas nedēļas ietvaros Vircavas pamatskolas 1. - 3. klases skolēni apmeklēja V. Plūdoņa muzeju.
Ar projekta "Skolas soma" atbalstu 13.09. 2023. Dzejas nedēļas ietvaros Vircavas pamatskolas 4. - 6. klases skolēni apmeklēja V. Plūdoņa muzeju.
Ar projekta "Skolas soma" atbalstu 14.09. 2023. Dzejas nedēļas ietvaros Vircavas pamatskolas 7. - 9. klases skolēni apmeklēja V. Plūdoņa muzeju.
Piedalās: Vircavas pamatskolas Platones filiāles 1.- 4.kl. skolēni Norises laiks: 22.05.2023.
Piedalās: Vircavas pamatskolas Platones filiāles 5.- 6.kl. skolēni Norises laiks: 17.05.2023.
Piedalās: Vircavas pamatskolas Platones filiāles 1.- 2.kl. skolēni Norises laiks: 12.05.2023.
Piedalās: Vircavas pamatskolas Platones filiāles 3.- 4.kl. skolēni Norises laiks: 10.05.2023.
3.,4.klase 10.maijā devās uz Daugavas muzeju Salaspils novadā. Piedalījās divās muzejpedagoģiskajās programmās.
Programmas LATVIJAS SKOLAS SOMA aktivitāte - Filma OZOLA MŪŽS
Filma Ozola Mūžs.
Divi izcili franču kino režisori Lorāns Šarbonjē un Mišels Sedū, kuri ļoti mīl dabu, neiedomājami ainaviskā Francijas reģionā pie Luāras upes ir pavadījuši nepilnu gadu, lai radītu piedzīvojumu filmu “Ozola mūžs”. Aktieru sastāvs ir iespaidīgs: vāveres, dzeņi, sīļi, skudras, peles. Milzīgais koks slēpj sevī veselu mikro kosmosu un kalpo par pajumti un pārtiku visiem tā iemītniekiem. Koša, dinamiska, vienā ritmā ar dabu veidotā filma, kļūs ne tikai par interesantu vizuālu pieredzi gan bērniem, gan pieaugušajiem , bet dāvās jaunas emocijas, kuras paspilgtinās īpaši filmai radītā mūzika. Ozola mūžs ir skaitāms gadu simtos, bet dažreiz pat tūkstošos. Ozols ir spēka un dabas varenības simbols. Filma ar dabas skaņām bez vārdiem.Šo filmu īpaši rekomendējam, jo esam saņēmuši neskaitāmas pozitīvās atsauksmes no skatītājiem! Filma ideāli ir piemērota arī Lieldienu laikam, jo ir rimta, harmoniska un ārkārtīgi skaista.
Filmas treileris: https://www.youtube.com/watch?v=yBujvHdR1Nw
Filmas garums: 1h 20 min
Skolas somas ietvaros Vircavas pamatskolas 3. klase ciemojās Jelgavas Dzelceļa muzejā
Piedalās: 3.klase Norises laiks: 13.04.2023.
"Latvijas skolas soma" aktivitāte zinātnes centrā „Tehnoannas pagrabi”.
Piedalās: Vircavas pamatskolas Platones filiāles 7.-9.klašu skolēni. Norises laiks: 22.03.2023.
Mēs aizceļojām uz zvaigznēm planetārijā, meklējām izeju labirintā zem Rīgas un nonācām ķīmijas amfiteātra pārsteidzošajā pasaulē. Tas bija tikpat jautri, cik izglītojoši!
"
Skolas somas
" projekta ietvaros, skolēni skatījās filmu "Janvāris"
20.janvārī Vircavas pamatskolas skolēni klases stundās kopā ar saviem skolotājiem pārrunāja Barikāžu laiku. Skolotāji dalījās atmiņās, atbildēja uz jautājumiem, uzklausīja skolēnu atziņas. Lielākie šo dienu papildināja ar atziņām par filmu "Janvāris", analizējot vēsturisko aspektu un pašu filmu.
* Manas domas par barikāžu laiku ir tādas, ka tas nebija viens no labākajiem laikiem, bet nebija cita veida kā to atrisināt. No malas izskatījās nelabi, katram cilvēkam bija savs viedoklis.
* Filma bija interesanta, bet filmas sākumā nebija īsti saprotama doma, tā palika saprotamāka uz beigām, pēc manām domām filmas sākums varētu būt savādāks.
* Pēc filmas manas sajūtas ir dīvainas. Tas puika, ja godīgi, man nepatika, filma ir tā kā nebūtu pabeigta. Man ir žēl meitenes, bet neko vairs nevar mainīt. Barikāžu laiks cilvēkiem bija ļoti grūts. Man bija grūti apkopot savas domas, es vienkārši nesapratu.
* Man filma likās nedaudz nepabeigta un vietām nesaprotama. Barikāžu laikā. Skatoties filmā, likās, ka cilvēki bija ļoti izpalīdzīgi.
* Filma ir par kariem, kuros bija jācīnās, lai uzvarētu, atpakaļceļa nebija. Jaunieši šajā laikā dzīvoja priecīgi, gāja uz ballītēm. Jaunietis Jāzeps ļoti gribēja piepildīt savu sapni, kļūt par kino zvaigzni. Katrs cilvēks par Barikāžu laiku domā savādāk.
Filma "Ziemassvētki džungļos"
Šogad ieskandinām Ziemassvētkus citā formātā! Projekts "Skolas soma" piedāvā filmu "Ziemassvētki džungļos". Bija vērtīgi caur citu prizmu saskatīt Ziemassvētku prieku, mīļumu, ģimeniskumu! Un tam nemaz nav tik obligāti nepieciešams sniegs un sals! Svarīgākais ir nest Ziemassvētku gaismu sirdī!Teātra muzejā skolēniem bija iespēja gūt priekšstatu par latviešu teātra mākslas attīstību no tā pirmsākumiem līdz mūsdienām.
Motormuzejā skolēni piedalījās nodarbībā "No spuldzītes līdz elektromobīlim", kur sākumā skolēni tika iepazīstināti ar Eidisona atklājumiem. Turpinājumā bija informācija par elektromobīļiem, par A. Dambja veidoto sacīkšu auto OSKAR, kurš piedalījās Dakāras rallijā u.c. Bet praktiski skolēni ieguva elektrību no citroniem, monētām, skrūvēm. Pārbaudīja grafīta elektrovadītspēju.
Vircavas pamatskolas Platones filiāles skolēnu dalība programmā "Latvijas skolas soma'".
Projekta “Skolas soma” ietvaros Vircavas pamatskolas 5. un 6. klase 22. septembrī apmeklēja O. Vācieša un J. Akuratera muzejus Rīgā.
O. Vācieša muzejā skolēni gida pavadībā iepazina dzejnieka daiļradi, viņa pasaules uzskatus, izstaigāja kādreizējo dzejnieka dzīvokli, kurā ļoti interesantā veidā varēja uzzināt dažādus faktus par Ojāru Vācieti.
J.Akuratera muzejā skolēni tika iepazīstināti ar J. Akuratera dzīvi 20. gds. 1. pusē Rīgā, ar tā laika literātu savstarpējām attiecībām un to, kā izskatījās pirmskara Rīgas vidusslāņa māja un tās iekārtojums.
Dzejnieka A. Eipura vadībā tika organizēta nodarbība “Dzejo visa klase”, kuras gaitā skolēni sacerēja klases kopīgo dzejoli.
Iegūtās zināšanas skolēni tālāk izmantos literatūras stundās, jo gan 5., gan 6. klasei literatūra sākas ar dzejas apguvi. Skolēni, apgūstot O. Vācieša dzeju, noteikti to varēs saistīt ar muzejā iegūto informāciju.
Kultūrizglītības programma “Latvijas skolas soma” kopš 2018. gada rudens nodrošina skolēniem valsts apmaksātu iespēju regulāri iepazīt Latvijas kultūras vērtības un laikmetīgās izpausmes tā attīstot kultūras izpratnes un izpausmes kompetenci, mazinot sociālo nevienlīdzību un spēcinot lepnumu par savu valsti un tās cilvēkiem.
Programmas ietvaros skolēni iepazīst kultūras norises mūzikā, teātrī, dejā, cirkā, vizuālajā mākslā, kino, arhitektūrā, dizainā, materiālajā un nemateriālajā kultūras mantojumā, literatūrā un grāmatniecībā, kas sniedz māksliniecisku baudījumu, raisa pārdomas par personīgi nozīmīgiem un sabiedriski aktuāliem jautājumiem, izklaidē un vienlaikus palīdz paplašināt redzesloku un apgūt mācību saturu. Veidota kā holistiska, starpdisciplināra programma, tā apvieno resursus un veicina sinerģiju kultūras un izglītības jomu darbībā.
Programma nostiprina sabiedrības izpratni par kultūras īpašo lomu personības attīstībā un 21. gadsimta zināšanu ekonomikā. Tā sniedz nozīmīgu ieguvumu kultūras nozarei, sekmējot jaunu kultūras produktu veidošanu bērnu un jauniešu auditorijai, paaugstinot radošo profesionāļu nodarbinātību, kā arī veidojot nākotnes auditoriju.
Plašāka informācijas par "Latvijas skolas soma" atrodama Latvijas Nacionālā kultūras centra mājas lapā: https://www.lnkc.gov.lv/lv/latvijas-skolas-soma